Co tak właściwie kryje się pod skrótem API?
API, czyli Application Programming Interface to standardowy interfejs używany do łączenia różnych aplikacji. W sieci afiliacyjnej, API jest używany do ułatwienia komunikacji między sprzedawcami i partnerami. Reklamodawcy oraz wydawcy używają API do szybkiego dodawania produktów do swojego programu partnerskiego, śledzenia kliknięć i sprzedaży produktów, itp.
Co wydawca może zyskać implementując u siebie API?
API pozwala połączyć się bezpośrednio z programem partnerskim, w ekspresowym tempie przesyłając informacje, takie jak dostępność produktów i zapasów, dedykowane promocje i wiele innych. Eliminuje to żmudny ręczny proces aktualizacji stron internetowych z nową zawartością, jak również zapewnia reklamodawcom i wydawcom większą kontrolę nad ich programami partnerskimi. Partnerzy mogą korzystać z API, otrzymując najbardziej aktualne informacje o produktach, co pozwala im być aktywnymi uczestnikami procesu marketingowego. A także, aby uzyskać dostęp do obrazów produktów, opisów, promocji, itp. Pomaga to partnerom tworzyć większą różnorodność treści, co skutkuje większą liczbą kliknięć i sprzedaży na ich stronach internetowych. API pozwala śledzić wydajność każdego produktu w czasie rzeczywistym, dając jasny obraz tego, co jest najbardziej opłacalne. Informacje o wydajności w czasie rzeczywistym pomagają reklamodawcom i wydawcom podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące produktów i promocji, które powinni prowadzić. To z kolei pomaga zoptymalizować ogólną wydajność i zwiększyć sprzedaż.
Rodzaje API:
Sieć Tradedoubler oferuje rozwiązanie Open Platform z globalnym interfejsem API, który umożliwia wszystkim naszym partnerom biznesowym korzystanie z naszej platformy, technologii i funkcjonalności w celu budowania sieci partnerów i rozwijania działalności. Dysponujemy kilkoma różnymi API:
- Products API (FEEDY) – to przesyłanie w czasie rzeczywistym informacji o produktach między reklamodawcami a wydawcami, włącznie z cenami produktów, kategoriami, kodami, kolorami i stylami, a także obrazami.
- Vouchers API (KUPONY RABATOWE) – usprawnij globalną dystrybucję kodów rabatowych i oszczędzaj czas. Korzystaj z unikalnych kodów rabatowych. Rabaty można śledzić w kanałach offline, w których poprawnie przypisano prowizje za wszystkie transakcje internetowe.
- Conversions API (POSTBACK) – otrzymuj automatycznie wysyłane komunikaty w chwili przeprowadzenia konwersji. Komunikaty są̨ wysyłane w czasie rzeczywistym bezpośrednio do Twojego systemu, w wymaganym przez Ciebie formacie. Użytkownik ma dostęp do kilkudziesięciu atrybutów konwersji, m.in. numeru zamówienia, daty konwersji i wysokości prowizji.
- Claims API (REKLAMACJE) – pozwala wydawcom przetwarzać roszczenia transakcyjne z reklamodawcami przez cały proces zakupu. Informacje o nieśledzonej sprzedaży od wydawców są wysyłane do reklamodawców w czasie rzeczywistym. Mogą oni natychmiast zgłaszać, zatwierdzać lub odrzucać roszczenia, a także uaktualniać status jako nierozstrzygnięty. Roszczenia transakcyjne mogą być szybko rozwiązywane, ponieważ status roszczenia jest uaktualniany przez interfejs.
Jeśli chcesz wdrożyć u siebie którekolwiek z rozwiązań API, zapoznaj się z naszą dokumentacją techniczną API [ENG]:
Interfejs API to istotna pomoc dla reklamodawców i wydawców w każdej sieci afiliacyjnej. Stanowi swoiste „centrum dowodzenia”. Dla wydawcy, umożliwia chociażby pobieranie transakcji za pośrednictwem panelu wydawcy, bez konieczności logowania się do naszego panelu. Oprócz pobierania transakcji wraz z ich statusami, można także zarządzać użytkownikami (wydawca), pobierać kreacje itp.
What is actually the API?
API, or Application Programming Interface, is a standard interface used to connect different applications. In an affiliate network, API facilitates communication between merchants and affiliates. Advertisers and publishers use the API to add products to their affiliate program quickly, track clicks and product sales, etc.
What does a publisher gain by implementing an API at its site?
The API allows you to connect directly to your affiliate program, expressly sending information such as product and inventory availability, dedicated promotions, and much more. This eliminates the tedious manual process of updating websites with new content and gives advertisers and publishers more control over their affiliate programs. Affiliates can use the API to receive the most up-to-date product information, allowing them to be active participants in the marketing process. And also to access product images, descriptions, promotions, etc. This helps partners create a greater variety of content, resulting in more clicks and sales on their websites. The API allows you to track the performance of each product in real-time, giving you a clear picture of what is most profitable. Real-time performance information helps advertisers and publishers make more informed decisions about the products and promotions they should run. This, in turn, helps optimize overall performance and increase sales.
API types:
The Tradedoubler network offers an Open Platform solution with a global API that enables all our business partners to use our platform, technology, and functionality to build their partner network and grow their business. We have several different APIs:
- Products API (FEEDS) – is a real-time transfer of product information between advertisers and publishers, including product prices, categories, codes, colors and styles, and images.
- Vouchers API (Discount Coupons) – streamline the global distribution of discount codes and save time. Use unique discount codes. Discounts can be tracked́ in offline channels where commissions are correctly assigned for all online transactions.
- Conversions API (POSTBACK) – receive automatically sent messages at the time of conversion. Messages arę sent in real time directly to your system, in the format you require. You can access dozens of conversion attributes, including the order number, conversion date, and commission amount.
- Claims API (Claims) – allows publishers to process transaction claims with advertisers throughout the buying process. Information about untracked sales from publishers is̨ sent to advertisers in real-time. They can̨ immediately report́, apprové or reject claims, and update the status as unresolved. Transactional claims can̨ be resolved quickly because the interface updates thė status of the claim.
If you want to implement any of the API solutions at your site, please read our API technical documentation:
The API interface is necessary for advertisers and publishers in any affiliate network. It serves as a kind of „command center.” For the publisher, it allows at least downloading transactions through the publisher’s panel, without having to log into our panel. In addition to downloading transactions with their statuses, you can also manage users (publishers), download creatives, etc.